czwartek, 23 marca 2017

Wielkanocne dekoracje w ogrodzie.

 


Święta to taki czas, który rządzi się swoimi prawami. Czas lekko zwalnia, sprawy bieżące odchodzą na drugi plan, a życie przepełnione jest innymi wartościami. Oczywiście na pierwszym miejscu pozostają sprawy duchowe, w końcu gdyby nie one, nie byłoby samych Świąt. Niemniej jednak jest też wiele innych elementów poza religijnych, które dodatkowo budują atmosferę tych ważnych dni. Jednym z nich jest nasza troska o wszelkie przygotowania, zakupy i tzw. „dopięcie wszystkiego na ostatni guzik”. Natomiast zupełnie odrębną sprawą są wszelkiego rodzaju świąteczne dekoracje, koszyczki, stroiki itd., którym królują oczywiście wielkanocne pisanki.



Nie da się jednak nie zauważyć, że dekoracje te skupiają się przeważnie w naszych domach, na świątecznych stołach, natomiast nie wychodzą tak bardzo „na zewnątrz”, jak chociażby wszelkie Bożonarodzeniowe iluminacje. Dlatego w tym roku postanowiłam zmienić tą tradycję. Doszłam do wniosku, że ogród to nasz drugi dom i należy mu się uwaga nie mniejsza, niż tym domom prawdziwym. Tym bardziej, że Święta Wielkanocne przypadają na wiosnę, kiedy wszystko budzi się do życia, ogrody zaczynają ożywać po zimowym śnie, a przyroda aż sama zaprasza do wyjścia z domu. Zdecydowałam więc, że w tym roku, mój ogród będzie równie piękny jak mój dom, że nie zabraknie w nim świątecznych dekoracji, które pozwolą poczuć świąteczną atmosferę. 



Pomysł ten zrodził się w mojej głowie już kilka miesięcy temu, podczas jednego z długich, zimowych wieczorów. Oczywiście dekoracje miały powstać własnoręcznie, a ich zaczątki już wtedy zaczęły kiełkować w moich myślach. Skrupulatnie wszystko zaplanowałam i już w grudniu zabrałam się do pracy. Swoją drogą było to trochę śmieszne: wszyscy przygotowywali dekoracje Bożonarodzeniowe, a ja pracowałam nad Wielkanocnymi. Moi bliscy do dziś mi przypominają, że chyba pomyliłam Święta. Na szczęście tak nie było. Jednak moje pomysły były na tyle obszerne, że już wtedy musiałam nad nimi pracować. Na szczęście miałam zgromadzonych sporo naturalnych materiałów, o które zadbałam jeszcze jesienią. Efekty mojej kilkumiesięcznej, skrupulatnej pracy, są już widoczne. Cały trud się opłacał, bo właśnie teraz, na trzy tygodnie przed Wielkanocą, do mojego ogrodu dumnie wkroczyły kurki, zajączki, koszyczki i oczywiście wielkanocne pisanki. A wszystko oczywiście w słusznych rozmiarach, jak przystało na dekoracje ogrodowe. 






Dziś poczułam prawdziwą atmosferę Świąt. I paradoksalnie nie czuję jej jeszcze w dekoracjach domowych, ale ogród mogę uznać, że jest już przygotowanych. Jestem dumna z moich prac, mam wrażenie, że będą początkiem nowej, pięknej tradycji w moim ogrodzie. A kto wie? Może nie tylko w moim? Może spodoba się to również moim Czytelnikom? I niebawem liczne ogrody zaczną się pięknie przyozdabiać na Wielkanoc... Bardzo bym sobie tego życzyła.... W końcu jak wspomniałam, ogród to nasz drugi dom. Szczególnie teraz wiosną, kiedy jest taki piękny. Dlaczego więc nie miałby wspólnie z nami przeżywać atmosfery Świąt? 









Kończąc tą krótką historię o Wielkanocnych dekoracjach ogrodowych nadmienię, że ich wykonanie nie jest trudne. Wszystko można wykonać z materiałów, które można znaleźć w ogrodach czy pobliskich lasach i łąkach. Potrzeba tylko trochę pracy i zaangażowania. Oraz oczywiście inspiracji, które mam nadzieję, dają moje prace. Zachęcam więc do samodzielnego dekorowania ogrodu, szczególnie teraz, na ten piękny, nadchodzący, świąteczny czas.

Pozdrawiam serdecznie. Iwona.











12 komentarzy:

  1. Masz rację ogród jest drugim domem i też powinien być świąteczny. Pięknym dekoracjami go ozdobiłaś. Jesteś pomysłową osobą. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bajkowo:) A tak z ciekawości - co zrobisz z nimi później, po świętach? Przechowasz do przyszłego roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć dekoracji przechowam,a niektóre oddam np.córce. ;)

      Usuń
  3. Jaja, zając i kokoszka sa rewelacyjne, w ogóle w Twoim ogrodzie juz wiosna, a u mnie szaro,buro, błotko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wiosna na całego. Dzisiaj pięknie świeci słoneczko, coraz więcej kwiatów kwitnie.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Wspaniałe dekoracje. Zakochałam się w tym miejscu. To prawdziwe niebo na ziemi. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,w rzeczywistości wyglądają o niebo lepiej.Pozdrawiam również. :)

      Usuń
  5. Bardzo mi sie podoba ten pomysł dekorowania ogródu, ale takie dekoracje jak Twoje to już wyższa szkoła jazdy. Naprawdę szczerze podziwiam pasję i umiejętności do tworzenia tak pieknych rzeczy :)
    Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie u Ciebie w ogrodzie na Wielkanoc :) Jestem pod wielkim wrażeniem tego jakie piękne rzeczy tworzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. witam czy jest szansa kupienia tych cudów?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.