piątek, 10 czerwca 2016

Czy rośliny mogą zawładnąć czyimś sercem? Jakie rośliny są na rabaty latem najładniesze i ...



Cześć, dawno mnie nie było na blogu! A to wszystko dlatego, że ciągle coś się dzieje w moim maleńkim ogródku. Na początek pokażę moim Czytelnikom jak wygląda ogród w czerwcu, jakie kwiaty teraz kwitną , które tu królują. ;) I jakie kwiaty zawładnęły sercem  zakręconej ogrodniczki?

Wiciokrzew pomorski 'Serotina' i  róże

Wiciokrzew pomorski i róże.  Możecie sobie wyobrazić jaki zapach roznosi się po całym ogrodzie. Mój małżonek cały miesiąc mi marudził, żebym tylko nie zapomniała mu posiać maciejki, bo tak ten zapach wprost uwielbia. A kiedy posiedział sobie koło tego pnącza wieczorem przyznał mi rację, że wiciokrzew o wiele piękniej pachnie i wygląda mega. ;)


Róże i przywrotnik ostroklapowy, jak dla mnie to idealna para do towarzystwa.
Róże i lawenda



Wiciokrzew i lawenda. Tak posadzone rośliny będą ozdobą każdego ogrodu.




Szałwia lekarska i ostróżki....


Ostróżki ogrodowe, piękne królowe letnich rabat. Kto ma  te byliny  w ogrodzie?

 Szałwia lekarska  (Salvia officinalis L.) 


 

 Begonie jednoroczne w koszu

Begonia stale kwitnąca (łac. Begonia semperflorens) znakomicie nadaje się do na rabaty w ogrodzie jak i do uprawy w pojemnikach, koszach itd.
Tojeść i szałwia lekarska

Funkia i begonia jednoroczna


Byliny warto łączyć na rabatach z roślinami jednorocznymi. Długo kwitnące begonie idealnie się nadają do wypełnienia pustych miejsc na rabatach. Dodadzą im więcej życia i nowego wystroju.

Rzeźby ogrodowe razem z roślinami tworzą pewną całość, nadając ogrodowi charakteru. Bez nich ogród prawdę mówiąc byłby nudny. Tylko trzeba pamiętać o umiarze, dopasowaniu odpowiednich kolorów, jednolitych pojemników itd...


Miss wśród róż
Te róże całkowicie zawładnęły moim sercem. Tak pięknie kwitną, że nie mogę oderwać od nich oczu! Prawda, że piękne? Chcąc pobudzić ich wzrost i kwitnienie musimy je regularnie przycinać oczywiście po kwitnieniu i nawozić specjalnym nawozem o długotrwałym działaniu do róż.









Ta róża bez wątpienia jest jedną z najpiękniejszych piękności w moim ogrodzie. Jestem ciekawa jakie są Wasze typy, wśród najpiękniejszych roślin ogrodowych? 

Ps. Jak chcecie się dowiedzieć co nowego się wydarzyło u mnie, warto zaglądnąć na moją stronę fejsbukową. Zapraszam.... https://www.facebook.com/iwaogrodnik?ref=hl


Pozdrawiam Iwona

17 komentarzy:

  1. Dziękuję za wspaniały spacer. Wiciokrzew w połączeniu z lawenda, pięknie :-) i te róże przepiękne :-) większość moich jeszcze w paczkach, tak jak i większość ulubionych:-) zdradzę kiedyś na blogu. Hihi. Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będę na Twój blog zaglądać! Pozdrawiam Aguś ;)

      Usuń
  2. Pewnie, że mogą zawładnąć sercem, moim zawładnęły twoje ostróżki w przepięknym kolorze.
    Pozdrowienia weekendowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwonko, dawno nie zostawiałam tutaj komentarza, ale jestem już!
    Oglądam Twój cudny ogród i wiele z tych roślinek mam,min: róże, lawendę, wiciokrzew, funkię(jeden rodzaj, reszta przepadła po przesadzeniu:(), tojeść.
    Chyba muszę się do Ciebie uśmiechnąć jesienią i poprosić o maleńkie zaszczepki ostróżki( nasionka) i szałwii lekarskiej oraz funkii:)
    Tymczasem pozdrawiam serdecznie:)
    Zapraszam na mojego bloga na wycieczkę po Wrocławiu, też będą kwiaty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ilekroć tu wchodzę to zawsze zachwycam się Twoim całym ogrodem... Pięknie to wszystko zaaranżowałaś, taki kwitnący ogródek to raj dla domowników i gości! Nie mam swoich faworytów wśród roślin, bo wszystkie po prostu uwielbiam... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wcale się nie dziwię, bo wszystkie kwiaty są piękne. Pozdrawiam Beatko :)

      Usuń
  5. Bajecznie, kolorowo, cudnie Iwonko ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No coś pięknego! Róże są obłędne w tym roku, moje kwitną jak wściekłe. I aż jestem zła że się ściemnia na dworze i nie mogę na nie patrzeć 24h:) Ja w tym roku postawiłam na wiejską rabatę, ostróżki, naparstnice, jeżówki, floksy, słoneczniki ozdobne, i oczywiście pachnące maciejki i u mnie zawitają, kwitnąć też będą cynie, dalie, kany itp :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No coś pięknego! Róże są obłędne w tym roku, moje kwitną jak wściekłe. I aż jestem zła że się ściemnia na dworze i nie mogę na nie patrzeć 24h:) Ja w tym roku postawiłam na wiejską rabatę, ostróżki, naparstnice, jeżówki, floksy, słoneczniki ozdobne, i oczywiście pachnące maciejki i u mnie zawitają, kwitnąć też będą cynie, dalie, kany itp :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obecny czas sprzyja przesiadywaniu w ogrodzie, chyba My wszystkie ogrodniczki tak mamy... ;)))
    Ostróżki mam i Ja! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Iwonko, mó wiciokrzew nie kwitnie tak obicie. Czy jakos mu pomagasz? stosujesz jakieś nawozy?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczesną wiosną dostał troszeczkę nawozu wieloskładnikowego. I pilnuję, żeby nie atakowały go mszyce. ;)

      Usuń
  10. Ja tez mam swoje "typy" . Od zawsze uwielbiam róże a od kilku lat malwy. Takie "normalne" jak kiedyś były w ogródkach u prababć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przez chwilę byłam w niebie! Brak słów. W tym roku posadziłam wiciokrzew- marzy mi się, żeby był tak rozrośnięty, jak Pani. Pięknie, pięknie, pięknie... Pozdrawiam. Kamila.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie dziwię się że róże zawładnęły Twoim sercem, bo są po prostu przepiękne !
    Masz fantastyczny ogród, Iwonko ! Dziękuję za piękny spacer !
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta róża z ostatniego zdjęcia jest naprawdę piękna :) Robi niesamowite wrażenie! :) Tak jak cały ogród ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.