poniedziałek, 29 lutego 2016

Targi Gardenia w pigułce - 2016

 Targi Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA, to kopalnia pomysłów, kto w tym roku nie był niech żałuje!


Na terenie targów odbyły się  IX Międzynarodowe Mistrzostwa Florystyczne Polski, tworzono i eksponowano bukiety tematyczne.  Najbardziej przypadły mi do gustu pokazy florystyczne, które miałam możliwość chwilę oglądać.


 To niesamowite, że niektóre z tych prac wykonałam w podobny sposób lub chciałam wykonać, mam na myśli ten wielki kosz z białymi tulipanami od którego nie mogłam oderwać oczu!


Wianek z wierzby płaczącej. 

 Ta kompozycja skradła moje serce. Uwielbiam kolor różowy, fioletowy i dlatego też, te dwa kolory będą  królować w  tym roku w moim ogrodzie.  Nie wiem czy wiecie, że  kolor fioletowy wpływa korzystnie na mózg i układ nerwowy. ;)

Cudny bukiet, lubię takie dodatki z juty. W drodze powrotnej z targów wstąpiłam do centrum ogrodniczego "Jucca", gdzie zakupiłam jutowy materiał, który wykorzystam do moich nowych pomysłów. ;)




Do tego bukietu wykorzystano plastikowe kubeczki, prawda że ciekawe?

A tu pokręconą gąbkę i piękne roślinki.


Ten bukiet wykonano w plastrze drewna, bardzo oryginalny pomysł!








W tym bukiecie powiało wiosną.


Uczestnicy tego konkursu najczęściej wykorzystywali do takich bukietów róże, gerbery, rojniki i zimozielony bluszcz.

  Panie florystki tworzyły prawdziwe cuda. Najczęściej prace były robione na specjalnych stelażach lub siatce metalowej.

Kosz z omszonych gałązek jeszcze w trakcje pracy!  




Na targach można było podziwiać przepiękne stoiska, najnowsze odmiany roślin, systemy nawadniające, narzędzia ogrodnicze, nawozy, kosiarki, dekoracje oraz pomyły na zagospodarowanie miejskiej przestrzeni.









Ze wszystkich nowości zasłużyła na uwagę odmiana żurawki (Heuchera) 'Pink Pearls' oraz (Heuchera) 'Dark Secret'  to niezwykłe dwie odmiany, które chętnie bym widziała w ogródku.



 Na targach  nie zabrakło ciekawych spotkań  "Spotkanie Blogerów Ogrodniczych " ‪#‎3SBO‬


Z Jolantą Magia ogrodu u Jolisi. Florystyka i Tomkiem Z ogrodem na TY

 Z  Witold Czuksanow który jest wielkim autorytetem w dziedzinie ogrodnictwa, dziennikarzem i redaktorem programu "Rok w ogrodzie". Dziękuję Panie Witoldzie. 

Chciałam bardzo, bardzo podziękować organizatorom Wojciech Wardecki, Łukasz Skop, wszystkim uczestnikom tego spotkania oraz. głównemu sponsorowi firmie #AGRECOL   . 
Kochani było megaaaa!


7 komentarzy:

  1. Faktycznie było co oglądać i podziwiać. Dla Ciebie to była z pewnością inspiracja do Twoich wspaniałych pomysłów. Cieszę się, że wyszłaś z niej bardzo zadowolona. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Florystyczną część widziałam tylko przez chwilę, fajnie że wrzuciłaś fotki. Bardzo miło było się poznać, czekam na kolejne targi... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeglądając Twoją opowieść o Gardenii, uzmysłowiłam sobie, że nie poszłam na halę z florystyką, zupełnie zapomniałam a przecież oprócz ogrodów to też moja miłość!! z tego co widzę jest czego żałować.. dobrze, zę u Ciebie jest tak obszerna relacja zdjęciowa.!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę wizyty i spotkań na Targach...mysle, że znów zaskoczysz nas ciekawymi pomysłąmi i ekspozycjami u siebie w ogródku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po zdjeciach widać, ze było wspaniale!
    Mam nadzieję, ze w przyszłym roku uda mi sie też tam być:)
    ściskam Iwonko

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja się zbieram do napisania i zbieram i póki co przejrzałam tylko połowę zdjęć i wybrałam zdecydowanie za dużo... Ech, kolejna selekcja mnie czeka :) Milo było poznać Cię w realu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia! Ale ludzie mają talent, nic tylko podziwiać :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.