środa, 4 listopada 2015

Moje największe hobby - ogrodnictwo.


W życiu każdego człowieka są wartości ponadczasowe, takie jak wiara, zdrowie czy
rodzina. Ale są też wartości, które nie wiele im ustępują, dające nam energię,
zapał i chęci do życia. To są nasze pasje i zainteresowania, którym poświęcamy
czas, które dają nam radość i sprawiają, że życie nabiera sensu. Dzięki nim
czujemy, że coś tworzymy i przez nie, na świat patrzymy optymistycznie.


Dlatego niezwykle ważne jest aby odnaleźć w sobie „to coś”, jak najszybciej
zdefiniować swoje zainteresowania i móc poświęcić się na ich rozwijanie. I nie
jest ważne czy będzie to gotowanie, zbieranie znaczków, chodzenie po górach,
skoki na spadochronie, czy jak w moim przypadku ogrodnictwo. Cokolwiek to
będzie, da nam radość, motywację do działania i chęć do pełnego przeżywania
każdego dnia.


Tak przynajmniej jest w moim przypadku. Swoją pasję odkryłam już kilkanaście lat
temu, powoli dojrzewała, aby obecnie praktycznie zdominować moje życie. Dać mi
poczucie, że coś czym się zajmuję, o co dbam i tworzę, jest wielką wartością,
która daje radość nie tylko mnie, ale także tysiącom ludzi, z którymi się tym
dzielę.


Mój ogród to miejsce wyjątkowe, mój raj na ziemi, moja oaza spokoju i
najcudowniejsze miejsce na ziemi. Przeżywam tu najwspanialsze chwile, tworząc,
dekorując i urządzając każdy zakątek. Ogród, w moim przypadku, to nie tylko
zwykła powierzchnia porośnięta roślinami. Tu każde drzewo, krzew czy kwiat mają
swoją własną historię. Historię, która zrodziła się w mojej głowie i zawiązała
moimi rękami. Każdą roślinę sadziłam, o każdą dbam i pielęgnuję jak własne
dzieci. Dziś po kilkunastu latach mogę powiedzieć, że moje dzieło jest już
prawie gotowe. Rośliny są już dorosłe, ukształtowane i ładnie komponują się,
tworząc jedną, spójną całość. To sprawia, że ogród wygląda jak prawdziwy salon,
w którym mogłabym przebywać godzinami. I tak zresztą się dzieje, bo praktycznie
spędzam w nim każdą chwilę. Delektując się tym, co mnie otacza.


Jednak ogród to nie tylko przepiękne rośliny. To nie tylko to, co z moją pomocą,
stworzyła natura. Mój ogród to także miejsce wyjątkowe z  całkiem innego powodu.
A mianowicie to prawdziwe muzeum dekoracji, które tworzę z miłością równie
wielką, jak sam ogród. Wierzę, że dodają mu blasku i uzupełniają jak biżuteria
uzupełnia piękną kobietę. Dekoracje, robione tylko z naturalnych materiałów,
patyków, liści, gałązek stanowią ukoronowanie i uzupełnienie całości. Dlatego
jest ich dużo, wypełniają niemal każdy zakątek ogrodu. To co najbardziej w nich
lubię, to że mogę je zmieniać, w każdej porze roku tworzyć nowe, a przez to
nieustannie odmieniać oblicze mojego ogrodu. Każda pora roku niesie za sobą
bogactwo innych materiałów, inną kolorystykę, a przez to ogród nieustannie się
zmienia, nigdy nie jest w nim tak samo, nigdy nie przestaje zaskakiwać.



Kosz z winobluszczu
Mojej pasji nie zamieniłabym na żadną inną. Uważam, że ogrodnictwo to
najpiękniejsze hobby, które pozwala obcować z naturą i cieszyć się jej pięknem.
Mój ogród jest już dojrzały, uformowany i taki jak wymarzyłam sobie przed laty.
Spędzam w nim każdą wolną chwilę, a praca nad jego utrzymaniem daje mi siłę i
chęci do życia. Potrafię się cieszyć z jego wyglądu, lubię każdy jego zakątek i
każdą roślinę, która w nim rośnie. Jestem również z niego dumna ponieważ wiem,
że stanowi źródło inspiracji dla wielu osób. Chcę się nim dzielić i robię to z
wielką przyjemnością. Uważam, że to co dała nam natura, nie jest tylko naszą
prywatną własnością. Trzeba to pokazywać, podkreślać piękno i dobroczynny wpływ
na życie każdego człowieka. Przekonałam się również, że ogród potrafi
odwdzięczyć się za trud włożony w jego utrzymanie, potrafi być prawdziwym
przyjacielem i w trudnych życiowych momentach, podnieść na duchu. I tego właśnie
życzę wszystkim, którzy mają lub planują własne ogrody. Nie żałujcie pracy i
starań ponieważ ten trud będzie z nawiązkom wynagrodzony.


18 komentarzy:

  1. Jest cudowny, uroczy i tak piękny aż boli... Jestem zachwycona Twoim ogródkiem. :) A krety CI nie dewastują arcydzieła ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie! Chyba Pozdrawiam Jaga ;)

      Usuń
  2. Pod Twoim postem można jedynie napisać Amen. Ze wszystkimi słowami zgadzam się w 100% i podpisuję obiema łapami. Widzę, że swoje dzieło tworzysz z pasją i oddaniem i to rzeczywiście udziela się innym. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwonko, to wspaniale,że zostałas nagrodzona, kupie dzis działkowca, obejrze i bedę dumna,że znam taka artystke ogrodów....pieknie znów zaaranzowałąs jesień:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, jeśli będziesz miała ochotę to możesz zajrzeć do gazety " Przepis na ogród" ( listopad) jest tam zamieszczony artykuł o moich jesiennych kompozycjach.

      Usuń
  4. Pięknie tu u Ciebie i widać, że to naprawdę Twoje hobby. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogrodnictwo, a przede wszystkim uprawa roślin, to piękna pasja, ponieważ pozwala nam na obcowanie z przyrodą każdego dnia. Twój ogród jest bardzo estetyczny i dopieszczony w każdym zakątku. Dzięki dekoracjom jest bardzo Twój i wyróżnia się na tle innych ogrodów. Gratuluję pasji i życzę dalszych sukcesów :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nic dodać, nic ująć. Widać, że ta pasja pełną piersią ;-)
    Serdecznie pozdrawiam. Tomek

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiem od dawna Iwonko, że u Ciebie w ogrodzie jest jak w niebiańskim edenie. Widać, że kochasz to co robisz a robisz wszystko z wielką pasją. Podziwiam wszystkie Twoje dekoracje. masz talent, który świetnie wykorzystujesz. Gratuluję nagrody w konkursie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. W Twoim ogrodzie widać nie tylko piekne rzeczy, kosze, ozdoby, rosliny....tam widac Twoją radość ,spełnienie i ...duszę...pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Iwono, jest przecudnie! Zachwyca mnie każda rzecz przez Ciebie zrobiona. Cudne wianki z ostatniego postu. Masz wyobraźnię dziewczyno! Pozdrawiam i serdeczności zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dbanie o kawałek własnej ziemi to i przyjemne zajęcie, i rozwijające pod względem kontaktu człowieka z przyrodą. Ktoś, kto widzi w tym tylko grzebanie w ziemi i podcinanie gałązek, musi jeszcze trochę nauczyć się od życia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rozumiem co czujesz,ja działkę kupiłam,ponieważ było to marzenie męża,potem ruszyła lawina.Już dziś sieję z myślą o lecie,wkręciłam się w tę zabawę na całego.Stało się lekarstwem na wszystko co złe i boli.Jestem oczarowania,powodzenia i byle do wiosny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgodzę się z Tobą, że ogrodnictwo to najpiękniejsze hobby:) świetne dekoracje:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.