piątek, 9 października 2015

Jesienne dekoracje - wianki, bukiety, koszyki i piękne kreacje.

Każda, nawet najpiękniejsza kobieta lubi kosmetyki, biżuterię i piękne kreacje. W nich czuje się jeszcze piękniejsza i dowartościowana. Nie inaczej jest z ogrodem, który choćby najpiękniejszy, prawdziwego uroku nabiera dopiero po przystrojeniu. To moja dewiza, którą od lat stosuję we własnym ogrodzie. Zimą, wiosną, latem ogród zmienia stroje niczym piękna dama. Ale jesienią staje się naprawdę wyjątkowy. 
Suknia z liści klonu i dębu
Bogactwo materiałów, roślin, z których mogę tworzyć ozdoby jest nie do przecenienia. Do tego jeszcze paleta jesiennych barw daje wielkie możliwości. Dekoracje ogrodowe to nie są dla mnie tylko zwykłe przedmioty. Każdy z nich ma swoją małą historię, z każdym związana jest jakieś krótkie wspomnienie. Chociażby o pięknych chwilach kiedy na łąkach czy w lesie zbieram materiały do ich wykonania. Widząc szyszki, ciekawie wygięte gałęzie, oczami wyobraźni już tworzę dekoracje, w których mogą być użyte.



koszyk z szyszek

 Kredens ogrodowy w którym stoją moje niektóre prace.


Wianek z liści klonu
 To niesamowite uczucie, które daje mi radość, pobudza zmysły i rozpala wyobraźnię. Praca nad dekoracjami, składanie w całość tego co nazbieram, to chwile równie wyjątkowe. Dają mi poczucie wolności i pozwalają urzeczywistnić wszystko to, co kryje się w mojej duszy. To co tworzę ozdabia ogród aż do późnej jesieni i pierwszych przymrozków. 



Wianek z kasztanów


Wianek z żołędzi i szyszek modrzewiowych
 Wianek z dzikiej róży

Całą jesień kiedy ogród tak pięknie się zmienia i przygotowuje do zimowego snu, dekoracje mu towarzyszą i ozdabiają praktycznie każdy jego zakątek. Staram się aby były w nim zatopione, wkomponowane w rośliny i dyskretnie podkreślały jego wszystkie walory. Ponadto umilały mu towarzystwo i wynagradzały całe dobro, które ja od niego doznaję.
 Moją ulubioną ogrodową postacią jest „Nierozpoznawalna” czyli lalka, którą wyczarowałam z dwóch zwykłych drewnianych kołków. Jesienią przyodziewam ją w suknię z trzech odmian hortensji i liści juki, co sprawia, że wygląda wyjątkowo dostojnie.



 Jesień to także bogactwo pięknych dyń, których cudowny pomarańczowy kolor przepięknie wygląda na tle zieleni mojego ogrodu. Tworzę z nich różne kompozycje, ale szczególnie lubię je w roli naturalnych wazonów, które wypełniam kwiatami. 



Ogród to dla mnie miejsce wyjątkowe. Dlatego z tak wielką czułością o niego dbam i pielęgnuję co sprawia, że jest piękny i dostojny. 






Jednak prawdziwym ukoronowaniem jego piękna są te wszystkie dekoracje, które z tak wielkim zamiłowaniem wykonuję. Kocham to robić i wkładam w to całe swoje serce. Robię to dla niego, ale także dla siebie co daje mi poczucie spełnienia i szczęścia, które przekłada się na całe moje życie.

32 komentarze:

  1. Pani Jesień na pierwszym zdjęciu mnie oczarowała. Twoje ozdoby mnie zachwycają, koszyk z szyszek, wianki wszystkie, "Nierozpoznawalna", no i wazony z dyni. W Twoim ogrodzie jest bajecznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana to mnie bardzo cieszy, pozdrawiam i ściskam :)

      Usuń
  2. Normalnie dech mi zaparło! Czarujesz Iwonko przepięknie. Chyba nigdzie nie wiedziałam jeszcze tylu pięknych ogrodowych inspiracji. Jesienna panna jest niesamowita!!! Podziwiam Twoją kreatywność. Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, chciałam przedstawić jesień z kobiecej strony czyli elegancko ;)

      Usuń
  3. Ja cieeeeeee....zamurowało mnie :) Cudne ozdoby - też takie lubię ale mniej czasu na to poświęcam :) REWELACJA - jesteś wielka. Dodaję Twój blog do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
  4. C U D O W N E Z D J Ę C I A! Aż z niedowierzaniem przejrzałam je drugi raz. Jesteś wyjątkowo oryginalna w swoich poczynaniach. Takiego bloga , to ja jeszcze nie widziałam. Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana, przez Ciebie kobieto zejdę na zawał przedwcześnie!!!
    Pani jesień dech zapiera! Kto te liście układał?
    Na koszyk z szyszek nie miałam czasu, ale wpadł mi w oko i taki muszę sobie także zrobić... Jak nie tej jesieni, to na następną! Parasolka ozdobiona liśćmi wygląda także świetnie. Uwagę moją przyciągnęła ta dynia z długaśną szyjką, jeszcze takiej niewidziałam.
    I ten wianek z róży! Echhhh... Do owoców dzikiej róży mam wyjątkowy sentyment.
    Serdeczności................... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ha nie będzie tak źle. Twoje prace również są wyjątkowe!!! Liście na wianek i suknie pomogły mi zbierać moje kochane wnuczki, a już reszta to moja praca. Pozdrawiam i ściskam ;)

      Usuń
  6. Wow zamurowało mnie:) Przeprzepiękne dekoracje a Pani Jesień mnie zaczarowała;)Naprawde widać że to co robisz- robisz z wielką miłością:) Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  7. W pierwszej chwili pomyślałam...fotomontaż :) Nie! To na prawdę świetne kompozycje. Czarodziejka roślin. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiem jak się robi! Za późno zabrałam się za naukę.... jeśli chodzi o komputer. A było to w dniu moich 45 urodzin ;) Dziękuję za odwiedziny, pozdrawiam i serdeczności ślę. :)

      Usuń
  8. Jakie to wszystko piękne, nie mogę się napatrzeć! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czaść Iwonko....ta dama w sukni z liści zwaliła mnie z nóg, z reszta pozostałe dekoracje równiez Twój ogród to bajka, zaczarowalas w nim swoj dekoratorski talent,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnóstwo świetnych pomysłów:) Koszyki z szyszek mnie urzekły:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  11. Padłam z wrażenia!! tyle w tym temacie;)!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne, przepiekne i niepowtarzalne, tak fantastycznie wkomponowane w Twój ogród. Podziwiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pięknie u Ciebie! Zachwycający masz ogród, widać jak wiele serca w niego wkładasz. Najbardziej mój wzrok przyciągnęły chryzantemy powiedz proszę czy to są odmiany, które zimują w gruncie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te chryzantemy bez problemu przezimują w gruncie. Nazwy odmiany nie pamiętam, bo dostałam od koleżanki, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. No tak, wszystko co najlepsze pochodzi od koleżanek :) a może ta koleżanka ma sadzonki na zbyciu? albo wiesz gdzie takie można kupić. Szukam ogrodowych chryzantem bezskutecznie od dawna. Wszędzie te szklarniowe i to sprzedawane w ilościach hurtowych. A mi się marzy kilka sztuk przy płocie jak za dawnych lat.

      Usuń
  14. Dopiero teraz odkryłam Twoją stronę,jestem pod wrażeniem,tyle przepięknych
    dekoracji,pomysłów,z chęcią będę wracać i podziwiać Twoje prace.
    GRATULUJĘ i bardzo gorąco pozdrawiam Marianna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Iwonko- przepięknie ;)
    Jesień jest przebogata w kolory, warzywa, owoce i inne dekoracje ;)
    Sama ubrałabym taką liściastą sukienkę ;) szyszki- cudowne, bardzo lubię, a róże z liści klonu robię co roku ;)
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Łał! Jestem w pozytywnym szoku! Ma Pani talent i piękne zamiłowanie do ogrodu. To widać :) Bardzo podobają mi się koszyczki z szyszek. Są świetne.
    PS. Zimą bez pracy w ogrodzie chyba będzie się Pani nudzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej się nie nudzę. Zimą tworzę dekoracje z gałązek brzozy, wierzby i winobluszczu. ;)

      Usuń
  17. Ależ inspirujące dekoracje. Nigdy się nie spotkałam, to dla mnie nowość. Okazuje się, że mimo iż wszędzie wszystkiego pełno to jeszcze można czymś pozytywnie zaskoczyć:))) wspaniały ogród, jestem pełna podziwu. Koszyczki z szyszek są niesamowite:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie dekoracje są piękne, ale największe wrażenie zrobiła na mnie złota-jesienna suknia, po prostu zjawiskowa. Buziaki Iwonko ślę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne!!! Nawet więcej słów jest zbędnych:):):)

    OdpowiedzUsuń
  20. Odkryłam to cudo -blog jak szukałam inspiracji na wianki. Bardzo mi się podoba. Czy możesz zdradzić jak zrobiłaś wieniec z liści . Przepiękne wykonania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się bardzo prosto. Na początek zrób koło z drutu, a potem zamocuj nitką lub drucikiem po kilkanaście liści. Ja na taki wianek zużywam dwie torby liści. Musi być bardzo gęsty. :) Miłej pracy.

      Usuń
  21. Bardzo dziękuję za wskazówki ,spróbuję ale boję się że nie osiągnę takiego spektakularnego efektu. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.