niedziela, 3 maja 2015

Tulipan pełny późny Freeman | Tulipa Freeman



W maju urzekają niesamowitym kolorkiem i niepowtarzalnym pięknem.


Tulipan pełny późny 'Freeman' to istne cudeńko.

 Miłośnicy roślin cebulowych powinni mieć tą cudną odmianę w swoim ogrodzie.


Większość  tulipanów przekwita lub są w pełnym rozkwicie, a te dopiero zaczyna swoje kwitnienie.
Tak więc warto je posadzić, by jak najdłużej cieszyć się tymi cudnymi cebulowymi kwiatami.  

Cebule tulipanów sadzimy przed pierwszymi przymrozkami, a jest to wrzesień, październik, a nawet początek grudnia.
Sadzimy na głębokości od 10 do 15 cm w rozstawie około10 cm.  



Uwaga ważną rzeczą jest, aby w okresie po przekwitnięciu nie obrywać im liści.  Kiedy liście będą już suche, wykopujemy cebule. Termin wykopywania przypada miej więcej na 15 czerwiec do 1o lipca.
Następnie delikatnie oczyścić i pozostawić do przeschnięcia przed wsadzeniem ich ponownie  jesienią do ziemi 
Ja się przyznam, że rzadko to robię!
 Nie mam odpowiedniego pomieszczenia, to co mam to mały składnik na narzędzia i moje prace.;)

W zimie warto lekko  je przykryć torfem, 
liśćmi  lub gałązkami świerkowymi.



Cebulki pozostawione w ziemi zakwitną w przyszłym roku i w następnych, ale kwiaty będą coraz drobniejsze lub nie będzie ich wcale! ;) Pamiętam tulipany mojej mamy, wcale ich nie wykopywała i wiele lat kwitły w jednym miejscu.
 Niedawno byłam na jej działce, którą teraz uprawia mój syn.
 I o dziwo stare odmiany, które sama pomagałam wsadzać do tej pory kwitną. Niesamowity to widok i radość. Szkoda, że te nowe odmiany tak długo nie kwitną!.
Tulipan w kroplach deszczu.






Najpiękniejszą wiosną jest dobroć serca.
Nikolaus Lenau

Pozdrawiam Iwona



7 komentarzy:

  1. ...Witaj Iwonko. U Ciebie kochana jak zwykle, pięknie, kolorowo, bajecznie :) Pozdrawiam serdecznie i z niecierpliwością czekam na kolejne wyczarowane rzeczy przez Ciebie i naturę i miejsca w Twoim pięknym ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie, aż dech zapiera. Oto ulotne wrażenia chwili :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecudne! Takie słoneczka w ogrodzie, uwielbiam te kolory!
    Piękne serce, chyba ściągnę ten wzór od Ciebie:) Pozdrawiam cieplutko, chociaż u mnie wcale tak ciepło nie jest, ale wiosna rozgrzewa nas swym pięknem! Buziak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy! Będzie mi niezwykle miło, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Piękne odmiany tulipanów ma pani w swoim ogrodzie.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.