środa, 6 maja 2015

Maj w ogrodzie

Gdzie kwitnie kwiat – musi być wiosna, a gdzie jest wiosna – wszystko wkrótce zakwitnie. 
Autor: Friedrich Rückert.

Witam serdecznie Wszystkich tu zaglądających. 

 Miło mi czytać Wasze przemiłe komentarze oraz opinie z którymi naprawdę się bardo liczę, za które serdecznie dziękuję.Uwielbiam kwiaty, las, zwierzęta, piękne rzeczy, które tak samo z sercem tworzycie na swoich blogach. Ja  też od czasu do czasu :) coś nowego wykonam. Nic na siłę! Przychodzi wizja i wtedy tworzę, by upiększyć mój maleńki ogródek. ;)
Co miesiąc będę dodawać zdjęcia jak się ogród zmienia w zależności od danej pory roku.
Zaczynam od maja  najpiękniejszej pory roku.
Będę zamieszczać zdjęcia kwiatów, które o tej porze kwitną i najciekawszych miejsc ogrodu.
Mam nadzieję, że spodobają się choć trochę :)

 W tamtym roku posadziłam dziewannę w odległym zakątku ogrodu, a tu proszę sama się wsiała przed pergolą. Dumna, wielka, rozłożysta chyba chce panować nad moim ogrodem ;)


Ja zakwitnie kwitnie to będzie ślicznie w tym miejscu wyglądać. O ile ślimaki jej nie zjedzą! 
 Bardzo mi się podobają wszystkie gatunki dziewann, nawet te dziko rosnąca na polach czy łąkach.




Dlatego też posadziłam pospolitą dziewannę w tym oto miejscu. Mam wielką nadzieję, że mi obie zakwitną. Na zdjęciu zaznaczyłam gdzie rośnie. Będzie ciekawie wyglądać na tle brązowej boazerii, bo jak wiadomo jej kwiaty mają kolor żółty, a ten kolor idealnie się komponuje z zielenią  brązem oraz granatem.


Kącik wiejski.... w którym oprócz starych przedmiotów z duszą królują  żurawki , przywrotniki, lilie, tulipany, niezapominajki i róże.

Cudne tulipany strzępiaste' Crispy Gold' idą w stronę słońca, a za nimi jeszcze ładniejsza odmiana liliokształtnych  tulipanów 'Moonshine'. Chyba na jesień dokupię żółtych cebul, a czerwone które tam rosną wykopie i przesadzę w inne miejsce. Co o tym sądzicie ?





Żurawki zaczynają kwitnąć, mają bardo małe i niepozorne kwiatki, ale za to jakie śliczne.


Co jedna to ładniejsza. Wszystkie mi się podobają bez wyjątku. Bardzo je cenie w ogrodzie, za te długi okres kwitnienia, tak pięknie wyglądają niemalże do wiosny.  I jak tu ich nie uwielbiać. ;)

W maju przede wszystkim królują tulipany, które wręcz ubóstwiam
Dlatego też sadzę ich sporo, żeby sobie potem nie żałować i zrywać w razie czego do wszelkich bukietów.
W moim domu  przez cały rok goszczą kwiaty na stołach. W zimie stoją bukiety z suszonych hortensji, przywrotnika itd....:)


Ten bukiecik wykonałam dla mojej słodkiej wnusi Nadii. 

A muszę zaznaczyć, że jestem  wielką szczęściarom, bo mam trzy. wnuczki, Madzię, Kasię oraz Nadię :)

To  moja kochana Kasieńka, która kocha kwiaty jak jej babcia. 
 Nie zerwie, nie zdepcze tylko wącha i podziwia.


Czy nie jest słodka ta moja Kasieńka!






Zielonokwiatowy Doll's Minuet /Tulipa Doll's Minuet/ 

Bardzo wyraziste tulipany, obok których nie przejdzie się obojętnie.



  


Oczko wodne - moje ulubione miejsce.

Dwie wyjątkowe odmiany od lewej : tulipan "Lech Kaczyński' (Tulipa Triumph) oraz "Jolanta Kwaśniewska"






Te tulipanki  to szyk, wdzięk i piękno. Może na razie tego nie widać, bo są  jeszcze w pąkach, ale będą. :)
Nawet  ich nazwa na to wskazuje 'Elegant Lady'

 Po tulipanach będą królować lilie, które lada moment będą tu kwitnąć. Z przodu miniaturowa lilia z tyłu wyższa.



Za tymi drzwiami jest pomieszczenie, gdzie od czasu do czasu, coś  nowego tworzę.

Na przykład  takie serce z witek wierzby.

I to by było na tyle o ogrodzie ...pa ;)


14 komentarzy:

  1. No jak to nie ma komentarzy??? Chyba, ze wszystkich zamurowało, :)))) ;))))) Mnie tak! Ogrodnictwo to wspaniała dziedzina, której nauka chyba zajmie mi resztę życia :P Dobrze, że jesteś Iwonko, bo moge bez końca podpatrywac i gościć się w Twoich wspaniałościach. Inspirujesz, jak zwykle! :***
    Ściskam najmocniej!!!
    A niunia urocza!!! Babciowe dziewczynki- to widać :)))
    Pa!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonko znam Twój ogród z innych wydawnictw i wiem jakie piekne rzeczy tworzysz. Oprócz roslin, kolorowych kwiatów zachwycam sie ta mała architekturą. Dziż spodobał mi sie ten rower. jest genialny w swojejprostocie i stanowi piekny akcent dekoracyjny. Super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu za miłe słowa, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Ogród wyjątkowy! Tworzony duszą. Wspaniale ubarwiony nie tylko kwiatami, ale ogrodowymi rzeźbami i ozdobami. Topiary masz dopracowane, piękne. Strzyżenie wymaga wiele pracy. Chętnie usiądę z Tobą przy tym ślicznym stoliku, pijesz zieloną herbatę? :)
    Wnusie urocze, gratuluję. Ja też babcia, mam parkę, Anetę i Piotra.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały ogród ! - pięknie i starannie utrzymany - widać rękę prawdziwego ogrodnika - oglądam podziwiam i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały ogród ! - pięknie i starannie utrzymany - widać rękę prawdziwego ogrodnika - oglądam podziwiam i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny jest Twój ogród! Mogłabym w nim siedzieć całymi dniami i nigdy by mi się tu nie nudziło:)
    Widać jaką pracę i serce w niego wkładasz bo wygląda zjawiskowo:) Gratuluję !
    martaimama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantasycznie :) wspaniale urzadzony ogród:) urocze dodatki...chciałoby sie pospacerować po pani ogrodzie :). ps.mały sposób na ślimaki ,ja podsypuje skruszone skorupki jajek pod roślinki które ślimaki niestety uwielbiają i działa :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny ogród. Chyba pierwszy raz jestem u Ciebie ale na pewno zostanę na dłużej. Zapraszam również do mnie:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję, będzie mi niezwykle miło, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany, jaki piękny ogród! U mnie bida z nędzą. Zamierzam sobie kupić pergole arkadowe i może wtedy zrobi się przyjemniej...

    OdpowiedzUsuń
  11. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za miły komentarz, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Widać, że kochasz to co robisz, a Twój ogród sprawia wrażenie naturalistycznego i tajemniczego. Z jednej strony wydaje się, że roślinki rosną gdzie chcą, a z drugiej widać perfekcjonizm i dbałość o szczegóły.
    Takie ogrody gdzie widać serce jego Twórcy dla mnie są najpiękniejsze. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.