poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Tulipan Zielonokwiatowy Doll's Minuet | Tulipa





 Koło takich tulipanów nie przejdziesz obojętnie!

Wyjątkowe wśród cebulowych kwiatów.



Tulipan Zielonokwiatowy Doll's Minuet /Tulipa Doll's Minuet/



Cebulki tulipanów mogą być sadzone praktycznie w każdym rodzaju gleby, pod warunkiem, że dostatecznie przepuszcza wodę.
Wczesną wioną wymagają niewielkiego nawożenia nawozem wieloskładnikowym.  

Kupując na jesień cebule wybierajcie największe, 
zdrowe bez uszkodzeń.
Cebule tych i innych tulipanów sadzimy przed pierwszymi przymrozkami, a jest to wrzesień, październik, grudzień.
Sadzimy na głębokości od 10 do 15 cm w rozstawie około10 cm.
W zimie warto lekko  je przykryć torfem, 
liśćmi  lub gałązkami świerkowymi.
Moje posadziłam wśród bylin (żurawek)która ma całą zimę liście.
Mam naturalną ochronę dla nich.


Okres ich kwitnienia przypada na koniec kwietnia.


Wysokość tulipana około 50 centymetrów.


W czasie wiosennej suszy  nie można zapomnieć o ich  podlaniu! Jak chcemy cieszyć się pięknym kwiatem.

7 komentarzy:

  1. Faktycznie cudowny. Musze takich poszukac. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie INNe i ciekawe.chyba sie skusze jesienią na ich zakup.dziękuję.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam są piękne... na jednej łodydze wychodzą nawet dwa kwiatostany.

      Usuń
  3. Iwonko, śliczne te tulipany. Ja to mam z tulipanami ogromny problem. Muszę sadzić w koszyczkach i przykrywać kłującym jałowcem. Nornice tak są mądre, że zjadają je od góry. W tym roku znów mi część wyjadły mimo okrycia. Nie wiem co mam z nimi zrobić, z nornicami oczywiście:) Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. piekne perełki - bardzo ładny kolor i kształt kwiatostanu. pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna odmiana :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Echhhh... Jest tyle pięknych tulipanów, które chciałoby się mieć... Piękne! U mnie zakwitły właśnie jakieś miniaturki...
    Serdeczności...... :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.