poniedziałek, 30 marca 2015

Wiosna, ach to ty

 
Jak ten szybko leci !

Dzisiaj mamy już 30 marca :)
 

Przysłowie ludowe mówi : Kto sieje groch w marcu, gotuje go w marcu, a kto w maju, ten w jaju.

Czekaliśmy niecierpliwie na wiosnę, a tu zaraz kwiecień.  To jeden z piękniejszych miesięcy w roku dla ogrodników. A spytacie czemu ? Dlatego, że zbliżają się święta wielkanocne i  nasze ogrody zaczynają się obsypywać kwieciem. Widać już pięknie uporządkowane ogrody i udekorowane domy. Wszyscy w koło sadzą do doniczek bratki, stokrotki i inne wczesne kwiatki.
 Stokrotki, bratki są roślinami twardzielami, bo nie boją się przymrozków i silnych podmuchów wiatrów. 

Zaczyna kwitnąć forsycja to mój ulubiony, wiosenny krzew w ogródku. Posadziłam go w cienistym zakątku, by rozjaśniał mi cały ogród. Taki widok wprawia mnie w radosny nastrój.


 Narcyzy to jedne z najpiękniejszych kwiatów, dlatego warto je sadzić w ogródku. To oznaka, że na dobre zadomowiła się wiosna. Nie wiem czy wiecie, że barwa żółta działa pobudzająco oraz wspomaga nasz rozwój intelektualny. 

Moja wnuczka Madzia tak jak ja kocha kwiaty o barwie żółtej. Latem nie koniecznie, bo  jaskrawe kwiaty przyciągają rzesze muszek i owadów ;)


Wiosenka


Niedziela palmowa 

To jedna z palm jaką wykonałyśmy z wnuczką na konkurs, który już się odbył w  naszym kościele. Nasza maleńka palemka nie zajęła żadnego miejsca, ale i tak Madzia była z niej dumna.
Najwyższa palma miała około 6 metrów wysokości. Obiecałam wnusi, że na drugi rok postaramy się taką wykonać :) Będzie to nie lada wyzwanie !!!!! Latem będziemy na nią zbierały odpowiednie  kwiaty do suszenia.



Dekoracja nie koniecznie na święta, wystarczy zmienić dodatki i może całą wiosnę sobie wisieć.
 Ale kto mnie zna to wie, że długo nie powisi ;)
Do mojego wianka dodam jeszcze jajeczka i  dekoracja będzie idealnie świąteczna


Ażurowe serce z gałązek brzozy  to dla Was kochani :) 
Za dwa dni prima aprilis - uważaj, bo się  pomylisz !
Potem Wielki Piętek, Wielka Sobota i upragniona Wielkanoc na, którą czekamy, przygotowując się pomalutku do niej. W piątek będziemy rodzinnie  przygotowywać pisanki, które będą poświęcone przez wnuczki.  Jakie tradycje,zwyczaje się pielęgnuje w Waszych domach ?

Już dzisiaj chcę złożyć Wszystkim zaglądającym na mojego bloga życzenia ..Zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Smacznego święconego, bogatego zająca i przyjemnego dyngusa :)

Życzy Iwona

15 komentarzy:

  1. Miło mi tu zaglądać ,zawsze coś się dzieje.Pozdrawiam Cię i całuski przesyłam dla Madzi. kumpela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kumpelo, za odwiedziny....Madzie ucałujesz sama jak do mnie dzisiaj zawitasz ;)

      Usuń
  2. Ale fajny i radosny post! Świetnie, że Młoda Dama tak mocno się angażuje w prace z naturą. No, dobra- trochę nawet zazdroszczę, moje chłopy nie wykazują żadnego zainteresowania w zasadzie :P Ale pracuje nad nimi ;)))
    Ja też lubię żółcienie w ogrodzie. Poza nim- niekoniecznie i nic na to nie poradzę. Próbowałam i nie bardzo...:(
    W naturze zaś są energetyczne, piękne i ...ach w ogóle cudne!
    Zostanę u Ciebie Iwonko jeszcze chwilę- dobrze się tu czuję!
    Buźka! :*** I pozdrawiam Madziulę- piękna dziewczynka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aguś Twoi chłopcy też załapią bakcyla ;) Nie przejmuj się to przyjdzie czasem ! Ja to wiem, bo wychowałam trzech synów. :) Pozdrowię Madzię od Ciebie...Dziękujemy serdecznie ...cmokkkk :)

      Usuń
  3. O jej! Trafiłam na osobę, która ma takie same pasje jak ja i do tego piękną wnuczkę Madzię:) Ja też mam wnuczkę, Anetkę i chyba w podobnym wieku. Mam domki dla owadów, ogród, staw i robię wianki z darów natury! Miło Cię poznać, na pewno będę częstym gościem! Pozdrawiam i zapraszam do mnie, Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również jest miło poznać Ciebie Aniu, na pewno będę również Twoim gościem. Fajnie się dzielić pasjami z osobami, które to kochają i nas rozumieją. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ogródek masz śliczny, a wnuczka go jeszcze upiększa.. Lubię żółte kwiaty i mam w moim ogródku, ale wiosną najbardziej czekam na niebieskie niezapominajki. Szkoda, że obecna pogoda zatrzymała wiosnę. Życzę radosnych i słonecznych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :) To prawda pogoda się popsuła, ale po świętach ma być już wiosennie i ciepło. Ja też czekam na niezapominajki to są cudne kwiaty z bajki ;)
      Same się rozsiewają i przepięknie się prezentują z cebulowymi, pozdrawiam.

      Usuń
  5. Witaj Iwonko! Cieszę się, że mnie odwiedziłaś bo dzięki temu i ja trafiłam w to urocze, pełne inspiracji miejsce. Ogród jest tym co kocham niezmiernie więc mamy dużo wspólnego. W tym roku wiosna zrobiła nam nadzieję i znów ustąpiła miejsca zimie, mam nadzieję że nie na długo. Życzę Ci Iwonko spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Cieplutko pozdrawiam Ciebie i Twoją śliczną wnusię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję :) Swój odnajdzie swego ;) Wesołych Świąt

      Usuń
  6. Cześć Iwonko,

    Ciągle mnie zaskakują pozytywnie Twoje radosne dekoracje, pełna podziwu dla Twojego ogrodu ciągle się nim chwalę przed moją połówką - jest idealny w każdym calu. Co do pogody u nas na północy zimno - wszystko powoli wychodzi z ziemi tulipany i żonkile ledwo co z ziemi wytknięte. Liczę na lepszą aurę.
    Życzę Tobie i Twojej rodzinie wesołych i spokojnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Iwonko, życzę Tobie i Twoim bliskim wspaniałych Swiąt wielkanocnych:)
    Radości, spokoju i mnóstwa słoneczka!!!
    ściskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalko, Wesołych Świąt...cmokkkk :)

      Usuń
  8. Pięknie jest u Ciebie, rower jest genialny !
    Radosnych i rodzimych Świąt Ci życzę :)
    Dziękuję za wizytę u mnie !

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.