sobota, 21 lutego 2015

Rabaty pełne tulipanów

Bez tych roślin nie wyobrażam sobie ogrodu.
Ich formy i kolory dają duże możliwości aranżacyjne.

Co roku dosadzam w moim ogrodzie nowe odmiany tulipanów, które cebule kupuje u znanych producentów. Wiosną ogród wygląda przepięknie










Wielokwiatowe mieszańce sadzę w kompozycjach z hiacyntami i niezapominajkami w kępach między pięknymi bylinami, które  latem zajmują ich  miejsce. Różowe - fioletowe aranżacje tworzą wrażenie głębi.
Ciekawie się prezentuje grupa złożona np. z tulipana 'Mata Hari' białego z różowymi brzegami i prawie czarne (ciemnowiśniowego) kwiatu odmiany 'Queen of Night' z fioletowymi hiacyntami 'Woodstock'




'Queen of Night'  

'Mata Hari'

Tak dobrane rośliny rozjaśnią nawet pochmurny dzień. 
Są  prawdziwą radością dla oczu.


Z kolei niskie gatunki takie jak tulipan odmiany 'Czaar Peter' najlepiej sadzić w kępach na froncie
rabaty lub ogródkach skalnych.



Przyznam, że moje zainteresowania budzą tulipany o wyszukanych kolorach i kształtach kwiatów, np. tulipan fryzowany (strzępiasty) 'Hamilton'.



 'Rococo' moja ulubiona odmiana





Moje wnuczki Madzia i Kasia z przyjemnością pozują do zdjęć.







12 komentarzy:

  1. Iwonki jesteś dla mnie inspiracją, kocham ogród ale ciągle się go uczę.Pozdrawiam i życzę powodzenia w prowadzeniu bloga :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję ślicznie Ewuś :)
    Człowiek uczy się przez całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że założyłaś bloga Iwonko. Jak będziesz potrzebowała pomocy technicznych dotyczących platforny bkogspot ...pisz. Pomogę ile będę mogła. Pozdrawiam Iwonko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu bardooo się cieszę, bo w tych nowinkach jestem zielona :)
      Na pewno zwrócę się do Ciebie o poradę, pozdrawiam:)
      Jak mi idzie ?

      Usuń
    2. Iwonko, jeśli mogę coś doradzić, to proponuję zmianę kolorów. Brąz z tłem z róż kolorystycznie nie współgra za dobrze. Tu powinno być w tle dużo zieleni, wszak to blog o ogrodzie. Masz przepiękne zdjęcia, które najlepiej moim zdaniem jest wyeksponować na białej planszy i bez ramek. Też na początku mojego bloga robiłam ramki, a teraz powoli je usuwam. Zdjęcia wyglądaja lepiej. Proponuję też abyś robiła je w większym rozmiarze, bo chyba używasz opcji "małe" albo "średie". Pozdrawiam Gosia

      Usuń
    3. Dziękuję Gosiu, za pomoc masz rację ...popracuję nad tym :)

      Usuń
  4. Twój ogród niezmiennie mnie zachwyca, Iwonko:) Z przyjemnością będę zaglądała na Twojego bloga:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko...będzie mi niezmiernie miło, pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Witam serdecznie. Cudowny ogród no i oczywiście bajeczne tulipany :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzien dobry. Mam pytanie dotyczace tulipanow mianowicie czy cebulki pozostaja w ziemi po przekwitnieciu, czy tez zostaja usuniete i zamienione na inne kwiaty ,

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzien dobry. Mam pytanie dotyczace tulipanow mianowicie czy cebulki pozostaja w ziemi po przekwitnieciu, czy tez zostaja usuniete i zamienione na inne kwiaty ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ewo, przeważnie tak, chyba że mam inne plany względem rabaty. Tak właśnie zrobiłam w tamtym roku! Zamarzyły mi się różowo-fioletowe tulipany ...więc nie było wyjścia jak stare wykopać latem, a nasadzić nowe jesienią.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad na moim blogu w formie komentarza.